čtvrtek 4. ledna 2018

Tvoření s dětmi - tričko pro dědu

Náš děda je milovník a sběratel hrochů všeho druhu. Minulý rok jsme mu s dětmi vyráběli tričko (TOHLE) a budiž dědovi ke cti, že ho opravdu s hrdostí nosí. Má můj obdiv. Letos jsme vyráběli opět, zvítězila varianta "brod", verze "sněží" :)





Postup jednoduchý - já jsem vyrobila z plastových desek šablonu (pokud nezvládnete od oka, vytiskněte si nějakýobrázek z internetu a obtáhněte propiskou), děti přes ni čáraly fixami na textil a pomocí uchošťourů dodělaly sněžení. Já jsem doplnila detaily a všechno zažehlila.

Jediná chyba v postupu byla volba trička. Sehnat v kamenném obchodě jednobarevné tričko bez potisku ve vhodné velikosti a střihu (děda módní slim fit fakt neocení), není nic snadného. Velký výběr jsem našla v H&M, ale použitelná trika byla jen z málo kvalitního tahavého úpletu. Takže nejen, že tričko moc nevydrží (aspoň bude důvod dělat za rok nové), ale hlavně se na něj nekreslilo dobře. Lepší by bývalo bylo použít foukací fixy. Ale to mě napadlo až pozdě. Příště budu moudřejší :)

Moc mě těší, když můžeme s dětmi vyrábět dárky pro naše blízké. Když to jen trochu jde, vždycky dárky vybíráme nebo vyrábíme společně. Můžeme tak spolu prožívat radost z vymýšlení, plánování, balení, předávání... a pak taky tu radost, když se nám dárek podaří a obdarovaného opravdu potěší. Zatím jsem nepřišla na lepší způsob, jak "učit" děti štědrosti a radosti z dávání. 

Radostného dárce miluje Bůh  (2. Kor 9:7)


2 komentáře:

  1. Vyráběné dárky - nemá to chybu! Obdarovaný je celý šťastný. J.

    OdpovědětVymazat
  2. To je moc pěkný! Jitu, vyfotila bys mi prosím tu šablonu, jestli ji ještě máš? Chápu obrys, ale nějak nevím, jaks tam udělala ty oči, pusu atd.

    OdpovědětVymazat