pondělí 9. prosince 2019

Přišel advent

U nás letos přichází advent zatím jen velmi opatrně. Dům pořád připomíná spíš skladiště než domov a není moc co zdobit. Ale kalendář máme pověšený, bez toho by to nešlo. Adventní věnec není kam položit, tak ten musí počkat. Snad stihneme aspoň půladventní :-) A ozdobené máme jen dveře. Věnec jsem umotala oboustranný, protože jsou dveře prosklené. Víc nazdobený je zevnitř, ale i záda jsem ozdobila aspoň trochu, aby to bylo hezké zvenčí. S dětmi jsme pověsili svítící hvězdu do štítového okna, tak je nás dům už také vidět :-)

(S tím adventním věncem to bylo složitější. Vymysleli jsme s dětmi, že místo věnce pořídíme očíslované svíčky a nazdobíme. Vybrali jsme svíčky a hezkou podložku, několik týdnů jsem to tady přesunovala z místa na místo, až jsem to někam uklidila. Určitě někam, kde to bez problémů najdu, až bude třeba. No a už druhý týden marně hledám :-) Odhaduju, že 23. prosince svíčky slavně vyplavou :-D )




S každou drobnou nebo větší úpravou jsme blíž. V týdnu vyrostla kuchyň. Nikdy bych neřekla, jak moc mi bude chybět trouba. Byli jsme bez ní dva měsíce, chyběla mi neskutečně. Ke konci děti téměř denně vymýšlely, co upečeme, až bude. Teď už sice je, ale pro změnu nejsme doma my. Na kuchyňskou desku (a s ní i sporák, dřez, zapojení myčky...) si musíme počkat až do půlky ledna. Pokračujeme v provizoriu, ale všechno bude :-)

V kalendáři mají děti nakonec 350 dílkové puzzle s motivem betléma, každý den skládají kousek. Musela jsem nejdřív celou skládačku složit, abych jim ji mohla rozdělit do pytlíků smysluplně. Nemáme ale zatím lustry, jen žárovky na kabelech smotaných na stěnách. A tak jsem skládala s čelovkou na hlavě. A pak zase rozebírala... :-D Jako každoročně i letos mají děti každý den jednu figurku do betléma. A každý den se někde po bytě objeví pytlík s úkolem na následující den, s kouskem vánočního příběhu Kdyby se Ježíš narodil letos u nás (čerpám TADY) a s kouskem Adventní cesty za štěstím z webu Učit nebo neučit. Čteme, povídáme si, přemýšlíme, vyrábíme... Je to super. A když trochu (víc) spím, užíváme si to úplně všichni :-) Asi bych potřebovala nejvíc ze všeho několik týdnů zimního spánku a probuďte mě, až to tady u nás bude všechno hotové :-D


Žádné komentáře:

Okomentovat