pátek 22. září 2017

Proč Víra dětem?

Jsem maminka tří malých dětí, křesťanka a mnoho dalšího :) Vyrostla jsem v nevěřící rodině a i když jsem si z rodiny odnesla mnoho krásných vzpomínek, tradic, zvyků, vztahů a hodnot, cestičky, jak vést k víře svoje děti, si musím prošlapávat sama. A tak s manželem hledáme, zkoušíme, zkoumáme, ptáme se, čteme a věříme, že to bude dobré.

Na internetu se dá najít spousta různých námětů, co s dětmi dělat. Různé výtvarné projekty na biblická témata, zpracované katecheze, písničky... Potíž ale je, že nic není ucelené. Jen málo zdrojů je pro ne-katolíky. A tak, opět, hledám cesty sama. Navíc si čím dál víc uvědomuju, že v dnešní době už nestačí s dětmi vymalovávat a lepit zvířátka do Archy a číst jim příběhy. Nestačí předávat jim informace. Současné děti jsou informacemi a aktivitami zahlcené už od nejmenšího věku. To, co potřebují, je živá víra rodičů, Boží slovo žité rodiči každý den, prostě víra v akci. A tady se často dostávám do úzkých. Lepit s dětmi zvířátka a vyprávět si o potopě není nic složitého, ale vysvětlit dítěti, proč slavíme Velikonoce, co to pro mě osobně znamená... jak vysvětlit podstatu vzkříšení tříletému dítěti? Jak se s dětmi modlit? Jak je vést k pokání? Jak s nimi sdílet vlastní těžkosti a duchovní zápasy? Jak svůj vlastní duchovní život otevřít dětem, aby mohly zahlédnout, o čem víra doopravdy je?

Na spoustu věcí už jsme přišli, mnoho nás toho ještě čeká, jak děti porostou. A tak se pouštím do psaní blogu, kde bych chtěla sdílet naše zkušenosti, co se nám osvědčilo a co ne. Chtěla bych sem umisťovat recenze na křesťanské knížky pro děti, úvahy na různá témata, na která s dětmi narážíme. Nápady na aktivity, které nám usnadňují uchopit křesťanské zvyky a tradice a různé oblasti duchovního života. Protože tohle mi na českém internetu zoufale chybí.
Moc bych si přála, aby tenhle blog mohl sloužit jako místo setkávání křesťanských rodičů, zdroj inspirace a povzbuzení.

Jitka

2 komentáře:

  1. Moc se těším na další příspěvky, myslím, že se tvůj blog objevil právě včas:-)

    OdpovědětVymazat
  2. Děkuji moc za tento blog, jsem podobně smýšlející, věřící maminka, plně se ztotožňuji s tím, že jsem se "doma našla". Také hledám cesty ohledně výchovy, vzdělávání... Moc se těším na další články!

    OdpovědětVymazat