pondělí 9. července 2018

Co čtu... 52 způsobů, jak učit děti modlitbě

Navážu na jeden z nedávných článků (TADY), kde jsem popisovala náš sedmidenní modlitební plán, podle kterého doma s dětmi fungujeme. Pošťouchlo mě to k dalším úvahám o našem modlitebním životě a vytáhla jsem z knihovny útlou knížečku, kterou jsem si kdysi koupila. A protože je hrozně fajn, ráda Vám ji doporučím :)




52 způsobů, jak učit děti modlitbě od Roberty Hromasové (vydal Samuel a dostanete ji třeba TADY) je podle mě jedna z top knížek, která by neměla chybět v knihovně rodičů, kteří by chtěli sdílet svoji víru s dětmi a vést je ke Kristu. Je stručná, praktická, snadno použitelná a přitom hluboká a zakotvená v Bibli. Může vám pomoci, pokud chcete vést dítě k hlubším modlitbám, než jen před jídlem a před spaním. Ukazuje, že Bůh se zajímá o všechny oblasti života našich dětí.

Knížka je rozdělená do 52 kapitolek, každá odkrývá některý z aspektů modlitby a pomáhá nám konkrétněji uchopit jak, kdy a za co se s dětmi modlit. Každá oblast je opřená o konkrétní biblický verš a přináší různé příklady ze života dětí a předkládá také konkrétní příklady, jak se modlit za tu kterou věc. To může hodně pomoci hlavně těm rodičům, kteří si sami s modlitbou nevědí moc rady nebo jsou zvyklí modlit se pouze naučené modlitby. Pro děti, ale ne jen pro ně, přitom bývá snazší modlit se vlastními slovy, pokud jim někdo ukáže, jak se to dělá.

Tady je pár stránek pro bližší představu:






Pro jak staré děti je knížka určená? Popravdě, těžko říci. Myslím totiž, že může přinést velký užitek dětem všeho věku, ale i dospělým. A to i těm, kteří ani rodiči nejsou. Záměrně není psaná pro velmi malé děti (nenajdete v ní žádné "kytičky, ptáčky a hvězdičky"), můžete ji úplně pohodlně přizpůsobit svým vlastním potřebám a životní situaci. Takže jestli uvažujete o tom, že byste rádi svůj modlitební život trochu prohloubili, neváhejte a začněte klidně právě touhle knížkou.

O modlitbě toho bylo napsáno hodně. Pro mě to je v posledních letech docela velké téma, takže vám ráda časem tady na blogu ukážu i další knížky, které mi byly a jsou pomocí.

No a pokud jde o 52 způsobů, napadl mě nápad. Rozhodla jsem se, že knížku použiju jako takovou rodinnou modlitební výzvu na nadcházející školní rok. Každý týden se budeme věnovat jedné kapitole. Budeme se učit verš, povídat si o té které oblasti, co to pro nás znamená a jak to mu rozumíme. A budeme zkoušet uvádět jednotlivé tipy do našeho života. Jsem na to moc zvědavá. A pohrávám si s myšlenkou zkusit takovou výzvu zpracovat veřejně i tady na blogu. Každý týden přinést jeden podnět, verš, zamyšlení a impuls pro nás doma a taky pro vás a vaše děti. Co myslíte? Líbilo by se?

3 komentáře:

  1. Jitu, já bych byla pro tu výzvu, zkusili bychom se zapojit moc rádi. Zatím jsme se od vaší rodiny inspirovali a zavedli společné večerní modlitby s dětmi a je to fajn. Verunka se tedy většinou odmítá zapojit, ale je tam s námi, už se naučila Otčenáš za těch pár dní a většinou po nás chce, abychom ho zpívali jako v kostele :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky moc za zpětnou vazbu :) Naše děti se zapojují velmi jak kdy. Nenutíme je, spíš chceme být příkladem. Jediné, na čem trváme, je, aby byli s námi a byli potichu. A zpíváme, to mají rádi všichni. teď jsme akorát ve fázi, kdy jsou děti věkově různě a nemůžou se shodnout, jestli ukazovačky nebo vážnější písničky, tak zpíváme 2-3, aby si každý mohl vybrat. no, někdy se nám to protáhne :D
      Což mi připomíná, že pořád nosím v hlavě příspěvek právě o písničkách pro děti :)

      Vymazat
  2. Na příspěvek o písničkách pro děti se těším! Díky za inspiro, my jedem v ukazovačkách a těch je pořád málo :) Liduš

    OdpovědětVymazat