neděle 15. července 2018

Co čteme... Mor, neštovice a jiné pohromy

Dneska přináším tip na knížku, kterou si vybral Synek v knihovně a nadchla jak jeho, tak mě (učitelka biologie se prostě nezapře :)

Knížka Mor, neštovice a jiné pohromy se snaží nenásilně prezentovat dětem svět mikrobů a jimi vyvolaných nemocí od nachlazení až po (a to zejména) vážné a rozšířené nemoci lidstva v minulosti i dnes. Najdete tu stránku věnovanou pravým neštovicím, moru, choleře... Nesnaží se příliš moralizovat a přehnaně apelovat na nutnost antibiotik nebo očkování. Vše je zmíněno, ale dává prostor pro povídání nad textem. Mně osobně v knížce chybí trochu hlubší přesah směrem k psychosomatice a vlastní odpovědnosti za zdraví. Nemoc je tu totiž prezentována jen a pouze jako výsledek nákazy mikrobem jako kontrast s různými mýty a předsudky z minulosti. Uznávám ale, že ty širší souvislosti nemocí jsou na knížku pro děti možná trochu moc složité...

Knížku jsme četli s předškolákem, ale je určená pro děti mladšího i staršího školního věku. Já jsem si při čtení říkala, že bych byla šťastná, kdyby mí studneti na gymplu věděli aspoň to, co je v ní :)















PS: Veškeré knížky, hračky, hry a pod. jsem si koupila nebo půjčila v knihovně. A doporučuju je čistě proto, že ráda šířím dobré věci dál. Žádný článek tady na blogu není sponzorovaný.

Žádné komentáře:

Okomentovat