neděle 23. června 2019

Letná

Bylo to silné. Množství lidí takové, že nebylo v možnostech člověka nějak to pojmout. Nejsilnější ale byla nálada. Pohodová, vřelá, přátelská... Nikde žádná agrese, nadávky nebo řvaní, děti si v klidu hrály na zemi v písku a dospělí je opatrně překračovali. Ve frontě na WC nebo vodu byl klid a nikdo se netlačil. Několik set tisíc lidí a jen pár ztracených dětí, žádná zranění. V přeplněném metru klid a úsměvy. Takový trochu přelidněný piknik 😉

Nejsilnější moment - když spolu několik set tisíc lidí mlčí. A mlčí tak, že je ticho a slyšíte ptáky...

Před 30 lety jsem byla stará jako dnes naše Mrňavka. Generace našich rodičů tam byla s dětmi a věřili, že bude líp. Že někdo přijde a nějak to zařídí. Každé další volby byly nová naděje a pak další zklamání. Asi nám nějak začíná docházet, že nikdo nepřijde a nezařídí to. Musíme si to "líp" udělat sami. Najít každý jednu věc, kterou uděláme, aby se nám v téhle zemi žilo fajn. A aby naše děti nemusely ta 30 let vyprávět svým dětem, že byly na Letné s k ničemu to nebylo...




Jsem moc vděčná, že jsem tam mohla dnes být. Po dramatickém týdnu už jsem zas v pořádku doma, je mi fajn a můžu zas "vymejšlet" 🙃



1 komentář:

  1. Jitu, taky jsem tam byla. S mužem se střídáme, bohužel nám nejprve z obavy z velkého množství lidi a pak kvůli nemocem nevyšlo, že bychom vyrazili všichni tři. Nicméně všechno má svůj čas, tak uvidíme :-) Pocity mám stejné jako Ty. A radost z toho, že tolik lidí se dokázalo zvednout a sejít je obrovská. A všimla sis, že nad celým shromážděním jednu chvíli přeletěl čáp, opravdový ne maketa :-) Jsem ráda, že už jsi v pořádku. Opatruj se a ať se vám daří, mávám Peťa

    OdpovědětVymazat