pátek 3. ledna 2020

Vánoce 2019

Většinu prosince blog spal. Já jsem taky ze všeho nejvíc toužila zalézt někam, usnout a probudit se až na jaře... No, ve skutečnosti je prosinec obvykle pro mě nejhektičtější měsíc v roce a letos to nebylo jiné. Prožili jsme ale krásné Vánoce a tady je pár střípků z nich.




Prosinec byl náročný doma, ve sboru, na všech frontách. Všechno se nakonec díky Bohu podařilo. Dva týdny před Vánoci manžel přivezl nový (bazarový - i k tomu je dobrý facebook :-) stůl a my jsme po třech měsících složili kempinkový nábytek a začali "stolovat jako lidé". Vyrobila jsem adventní svícen, konečně ho bylo kam položit :-D Podařilo se nám vyklidit všechny bedny z obývacího prostoru a uložit všechny kartony od nábytku, které čekají na jarní zakládání záhonů. Prostor konečně vypadá docela pěkně a vešel se nám i stromeček :-) S dětmi jsme si hezky užívali čtení vánočního příběhu a plnění úkolů z adventního kalendáře, i když to nebylo úplně stoprocentně pravidelné. Dílky do puzzle a figurka do betléma ale nechyběly ani jednou. Podařilo se nám vybrat krásný dáreček do projektu Andělský strom (dárky pro děti odsouzených), podařilo se mi vybrat dárky pro naše děti, takže byli všichni opravdu spokojení,a doufám, že i dárečky do širší rodiny měly úspěch. Vyrobili jsme svítící kometu dna vánoční slavnost, nakoupili a zabalili skoro 180 dárečků pro děti. Pro Synka i Mrňavku to byla úplně nová zkušenost podílet se na takhle velkém projektu a byli mi velkou pomocí. Jak rostou, je čím dál větší radost něco společně dělat. Už je to skutečné společné dílo a ne jen moje činnost, u které se mi děti více nebo méně pletou.

Dětská vánoční slavnost se vydařila moc hezky, přišla spousta hostů a snad odcházeli spokojení. Na textu jsme pracovaly 4, na nácviku a organizaci slavnosti se podílelo několik desítek dospělých a hodně desítek dětí. Každoročně připravujeme drobné dárečky nejen pro účinkující děti, ale pro úplně všechny děti, které přijdou (letos vinou mé nepříliš uspokojiné organizace byly plně v režii firmy Jitu a její děti). Rozdali jsme téměř všechny, sál byl úplně plný. Mám z toho velkou radost. Strašně moc si přeju, aby naše hra nebyla jen příležitostí naladit se na sentimentální vánoční vlnu a rozněžnit se, jak máme roztomilé děti a vnoučata, ale hlavně aby mohla být dalším krůčkem na cestě k poznání živého Boha. Aby vzbudila v našich hostech otázky. Protože kde jsou otázky, tam dříve nebo později přijde i touha najít odpovědi. A kdo tluče, tomu bude otevřeno.

Já jsem si hru po pravdě neužila ani trochu, spíš jsme vděčná, že jsme ji vůbec přežila. To, co ze začátku vypadalo jako nějaká dietetická chyba v kombinaci s nervozitou, nakonec byla solidní otrava potravinami. Ten chlebíček mi někdo nepřál... Dávala jsem se do kupy několik dní a ještě na Štědrý den to nebylo úplně OK.

Jak byl prosinec náročný, o Vánocích vypuklo neřízené blaho :-) Koukali jsme na pohádky (a opět se ukázalo, že naše děti jsou už úplně jiná generace - pro ně koukání na pohádky o Vánocích nebylo vůbec nic zajímavého a naprosto nechápaly naši potřebu mít puštěnou televizi a užívat  si to), děti nocovaly před Štědrým dnem u stromečku, pekli jsme tradiční narozeninový dort pro Ježíše,  navštěvovali se s rodinami a přáteli, hráli hry, četli knížky, dlouho vyspávali (hlavně já), sem tam něco zařídili, ale hlavně prostě byli spolu a byli rádi, že se máme.

Teď už pomalu nabírám síly, abych se mohla pustit do nových věcí. nebo spíš do pokračování těch, co už jsou :-) Čeká nás pololetní přezkoušení (Mrňavčino první), terénní práce kolem domu a na zahradě, abychom konečně mohli začít sázet ty stromy a zakládat záhony, co už měly být loni, potřebujeme pohnout uvnitř domu, aby to tu vypadalo zas o něco víc doma (třeba lustry místo žárovek na kabelech by pomohly :-) Foťák mám plný fotek knížek a her, výletů a akcí a na blogu kde nic, tu nic. Je toho moc, co bych chtěla stihnout, ale je jednodušší vykecávat se s virtuálními lidmi, než vytvářet něco skutečného...

Přeju vám úspěšný start do dalšího roku a na viděnou tady na blogu nebo kdekoli jinde :-)

A pokud by vás zajímala ta naše slavná vánoční hra, tak tady je:






1 komentář:

  1. Dobrý den,
    už nějaký čas sleduji Vás blog a děkuji za inspiraci a mnohé povzbuzení!:)
    Také mám tři děti, tři kluky, nejstarší je předškolák na DV, rozhodujeme se, zda budeme pokračovat.
    Musím pochválit vaši vánoční hru. Úžasné! Tolik krásných, požehnaných dětí, krásné kostýmy, moc pěkně podaný vánoční příběh. Pěkně natočené, sestříhané.
    Moc se vám to povedlo, děti měly určitě radost:)
    Požehnaný nový rok:)
    Martina

    OdpovědětVymazat