úterý 17. dubna 2018

Co čteme... Kdo bydlí ve starém dubu

Příjemná tenká knížka, moc fajn na první čtení. Kdysi jsem na ni narazila někde na nějakém blogu, už netuším, kde to bylo, a objednala jsem ji v knihovně. V poslední době to tak dělám. Knížky, které mě zaujmou, si objednám v knihovně (naše pobočka je malá s omezeným výběrem,ale v rámci Prahy je možné si nechat za symbolických 10,- doručit libovolnou knížku z jiné pobočky a toho využívám opravdu hodně), a teprve když nás opravdu zaujmou, pořídíme si je i domů. I tak se nám knihovna povážlivě rozrůstá...


Příběh knížky je jednoduchoučký a nijak souvislý. prostě v dubu bydlí různá zvířátka, kamarádí se a zažijou nějaké to dobrodružství. Nepřišlo mi to až tak objevné nebo zábavné, ale dětem se příběhy líbily a bavily je. Synka zaujala mapa (přesněji asi plánek?) blízkého okolí starého dubu, která je na předsádce knihy. Během čtení příběhů se do mapy často vracel, hledal si jednotlivá místa, dával do souvislostí... To ho hodně bavilo.





Já jsem ocenila, že se v knížce střídají různé formy. Části jsou psané jako klasický souvislý text, části jsou psané kapitálkami a proložené obrázky a části jsou udělané formou komiksu. Vtipné je, že některá zvířátka "mluví" kapitálkami a jiná klasickým tiskacím písmem. Krtek dokonce psacím. V některých bublinách se střídá velké a malé tiskací písmo. To je perfektní, protože každému začínajícímu čtenáři vyhovuje něco jiného a díky střídání různých forem je větší pravděpodobnost, že se trefíte a dítě bude čtení bavit. U textu s obrázky jsme zapojili i dcerku, která se teprve učí písmenka. Synek četl a dcerka doplňovala.

Pokud využíváte při učení čtení genetickou metodu, může vám tahle knížka udělat výbornou službu. Synek díky ní přirozeně začal číst i malá písmenka, právě, jak se v bublinách prolínala slova kapitálkami s klasickým textem.






PS: Veškeré knížky, hračky, hry a pod. jsem si koupila nebo půjčila v knihovně. A doporučuju je čistě proto, že ráda šířím dobré věci dál. Žádný článek tady na blogu není sponzorovaný.

Žádné komentáře:

Okomentovat