neděle 14. října 2018

52 týdnů modliteb s dětmi... 7. Modlete se před jídlem



Poslední týden (modlitby po ránu - TADY) pro nás byl opravdu náročný. Já jsem z různých důvodů chodila pozdě spát a vstát ráno dřív jsem nezvládla. Děti při snídani nespolupracovaly a místo nadšeného přemýšlení, co je ten den čeká, spíš bublaly do pití nebo jinak rušily. Prostě se nedaří vždycky podle představ :) Takže výzva minulého týdne pokračuje...

A k tomu se nám přidává nová:


Modlete se před jídlem


Modlitba před jídlem je u nás doma úplně automatická. Od malinka si s dětmi povídáme o tom, že to, co máme, není samozřejmé. Jsme vděční za všechny dobré dary, které dostáváme, a rádi v modlitbách Bohu děkujeme. Modlitby díků (i za jídlo) jsou taky pro naše děti asi úplně nejsnazší. Zároveň si říkám, že čas od času je dobré připomínat si, proč věci děláme. Aby se z nich nestal bezobsažný zvyk.

Ráda bych (aspoň občas) zavedla "předjídlovou" píseň. Z doby, kdy jsme jezdívali na tábory, jich známe hodně. V rodině mého muže se občas před jídlem také zpívalo a mně se to vždycky moc líbilo. U nás doma jsme to ale nějak nikdy nezavedli a tak naše děti vlastně ani žádné předjídlové písně neznají. To mi přijde škoda. A taky mi přijde hezké postupně začít děti učit, že duchovní písně nejsou jen "jiné písničky", ale že můžou být i zpívanou modlitbou.

Takže pro následující týden si dávám za cíl zase trochu víc s dětmi popovídat o modlitbě před jídlem. Proč a za co se modlíme a jak na to. Nemusím je povzbuzovat, aby se zapojily. Oba se modlí před jídlem často a rádi. Spíš se strhne bitka, kdo komu skočil do řeči :) Ale do písní se nehrnou. Takže to je druhý úkol - naučit se aspoň jednu předjídlovou písničku.




Žádné komentáře:

Okomentovat