sobota 20. října 2018

Papíroví hadi

Středa byla ve znamení hadů. Dostala jsem nápad na papírové hady, které jsme jako malí vyráběli na horách a věšeli je nad kamna. Hezky se pak otáčeli díky stoupajícímu teplému vzduchu. My doma kamna nemáme (panelák, no... :), tak jsem si říkala, že zkusíme svíčku. Nakonec do nich foukáme :)



Naše děti nejraději tvoří a vyrábí na základě vlastních nápadů. Když jim něco navrhnu já, obvykle je to nechá chladnými. Dobře ale funguje vytipovat pár nápadů a ukázat jim je na pinterstu. Hadi je nadchli na první dobrou, ale byla jsem připravená, že se klidně pustíme i do čehokoli jiného. Tak už to u nás je, když děti chytne tvůrčí slina, často to dopadne úplně jinak, než jsem zamýšlela. A tak je lepší moc neplánovat a prostě si užívat společný čas a kreativní zápal.

Hady jsem vytiskla na obyčejnou čtvrtku, samozřejmě se dají nakreslit i od ruky. Můžete použít taky  jednorázové papírové talířky, ale ty doma běžně nemíváme. Na druhou stranu jsem vzor překleslila proti světlu na okně. Pak už děti vybarvovaly a zdobily podle nálady. Já jsme pomohla až s vystřižením jazyka a se zavěšením a strop.


Zdroj: https://cz.pinterest.com/jitkacierna/art-craft-ideas/?lp=true




Na zdobení jsme použili tekuté lepidlo a sypké třpytky z Lidlu. Kupovala jsem je minulý rok, když prodávali před Vánoci výtvarný materiál. Jsou v nádobkách ve tvaru zkumavky, víčko má dírky, takže se třpytkami spíš cukruje. Víčko se dá snadno sundat a můžete přebytečné třpytky zase nasypat zpět.Teď mají v nabídce podzimně laděné papíry a kartony, filc a docela pěkné samolepky s čísly na adventní kalendář ;). Občas mívají i třpytivá lepidla v tubě, to se na domácí výtvarky taky parádně hodí. Samolepící "diamanty" jsou z Pepca (mají je za pár korun v regálu s potřebami na narozeninové oslavy) a baví holky i kluky. Všimla jsem si už několikrát, že kluci mají kolikrát mnohem větší potřebu zdobit třpytkami, než holky. Asi proto, že klučičí oblečení třpytivé nebývá a ono je to přitom tááák hezké :)

Tip pro snazší následný úklid - když budete pracovat s třpytkami, položte obrázek na větší čtvrtku nebo noviny. Děti pak můžou posypávat celkem hojně, všechny přebytečné třpytky pak jednoduše sesypete zpět do krabičky. Nebo dejte obrázek na dno pekáče. Jinak budete mít třpytky po celém bytě :)

Nám se osvědčilo hada nazdobit, nechat zaschnout (šli jsme v mezičase pouštět draky), sklepnout přebytečné třpytky a až pak vystřihnout. Zavěšené jsou na obyčejné bílé niti.

Zdá se, že 4 hadi v kuchyni nestačí, budeme zkoušet i další techniky. Pro inspiraci můžete mrknout ke mně na pinterest - TADY.

A ještě domškolácké PS: Překvapilo mě, že Synek bez nejmenšího problému vymyslel sám, proč se hadi nad kamny otáčejí. I tak to ale ještě otestujeme pokusem se svíčkou. V jednom dopoledni jsme vyráběli, stříhali, probrali něco z anatomie hadů. Hlavně jejich oči, které vypadají úplně jinak než ty nalepovací, ale taky jazyk a k čemu slouží, jestli mají hadi uši a čich a jak vypadá jejich kůže). Tohle propojování různých odvětví, které na sebe přirozeně navazují, mně hrozně moc baví.

2 komentáře:

  1. Děkuji za inspiraci Jitu. Dnes jsme vyráběli a právě jsme zatopili v kamnech - takže paráda aktivita pro podzimní den :) Díky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Paráda!! Už se moc těším, až budeme mít jednou taky nějaká kamna. V paneláku to přeci jen nemá tu poetiku...

      Vymazat