pátek 26. října 2018

Vyškrabávání

Vzpomínáte s na základku? Nedávno jsem si vzpomněla na tuhle jednoduchou techniku a rozhodla jsem se vyzkoušet ji s dětmi. Jako obvykle mě s mým nápadem poslali k šípku. Já jsem si to ale chtěla vyzkoušet i sama pro sebe. Ve volné chvíli, kdy si děti zrovna hrály, jsem si sedla a začala kreslit. Po chvíli přišel Synek a začal zkoumat, co to dělám. Z pár minut i Mrňavka. Hned si to taky chtěli vyzkoušet a další hodinu jsme všichni nadšeně kreslili a malovali. Tudy na ně, na holomky :) Nechápu, jak jsem na tohle jednoduché pravidlo mohla zapomenout. V dobách, kdy jsme s mužem jezdívali jako vedoucí na tábory, to totiž byl úplný základ. Když chceš děti zaujmout, začni sám. Často nestačí ukázat možnosti, je třeba sám začít. Oni si to omrknou a pokud jste s estrefili se zvolenou aktivitou, přidají se. Kolikrát je pak můžete nechat, ať si pokračují sami dál. Kouzlo se zdařilo :)

Výsledek je moc hezký a děti tvoření hodně bavilo. Ale neobešlo se to ani bez slz a zlosti. Co jednou vyškrábnete, to už se nedá opravit..






Jak na to? 


Čtvrtku nebo karton hustě pokreslete voskovkami. Musí být úplně celý zakrytý, žádná bílá místa. Můžete kreslit pruhy, fleky, čtverečky, ornamenty... to je úplně jedno. Hlavní je, aby se vystřídalo několik barev. Jestli budete volit barvy podzimní, mořské, pestré nebo úplně jiné, to záleží jen na vašem záměru.

Potom celý obrázek pomalujte tuší. Fungují i barevné inkousty, ale tam musí být podklad jednobarevný, nejlépe bílý, protože nekryjí.

Když je obrázek suchý, přijde na řadu vyškrabávání. My jsme použili tvrdá kulatá párátka a hřebíky. Musí to být tvrdé a ostré, jehla není ideální, protože je příliš tenká. Můžete vyškrabávat linky, ornamenty nebo celé plochy. Výsledek je opravdu efektní.

Hodně mě pobavilo, že Synek si i z tohohle obrázku udělal komiks :) (je to agresivní ježovka útočící na ryby) Já jsem se pokusila o mořský svět a Mrňavka, které se nepodařil původní záměr,nakonec udělala jen čmáranici. Byla hodně zklamaná, protože si dala velmi záležet na výběru barev a pak si vyškrabávání pokazila. Nálada byla pryč. Ale i to se stává. určitě jsme nevyškrabávali naposledy, bude ještě hodně příležitostí zkusit to znovu :)

Žádné komentáře:

Okomentovat