sobota 18. listopadu 2017

Betlém jako adventní kalendář

Minulý rok jsem dostala tip na moc fajn věc - Betlém jako adventní kalendář. Pořád jsem přemýšlela, čím smysluplným a zároveň vhodným pro malé děti naplnit adventní kalendář. A taky jak pojmout rodinný betlém. Řešení mě potěšilo - na Fleru jsem našla pěkný betlém ze dřeva, který se dá sestavit jako stavebnice. Dílků je 24, takže se pro použití v adventním kalendáři nabízí.

Děti 1. prosince dostaly základnu a domeček. Figurky byly v pytlíčcích, jesličky jsem dala do posledního. Naše pytlíčky nejsou očíslované, takže děti dostávaly figurky zcela náhodně. Jen poslední pytlíček máme označený (vidět je to TADY), takže t jsem měla ošéfované.


zdroj: Fler


Betlém filcový


Pokud nechcete stavebnici pořizovat nebo jste duše kreativní, můžete se pustit do výroby vlastního betléma. Nejjednodušší bude výroba z plsti, stačí nůžky, lepidlo na textil, případně bavlnka. K umístění figurek na podklad můžete použít třeba kousky samolepícího suchého zipu nebo oboustranné lepící pásky.

Vypadat může třeba takhle:

zdroj: www.sweetsnstitches.com

zdroj: https://cutesycrafts.com


Betlém perníkový


Na internetu najdete hned několik různých sad formiček na perníčkový betlém. Obvykle rovnou i s fotkou, jak můžete perníčky nazdobit. Potřebný počet můžete snadno navýšit tím, že přiděláte nějakou tu ovečku, pastýře nebo hosta navíc. pěknou sadu nabízí např. Tescoma (TADY) nebo ceske-formicky.cz (TADY)



Betlémy vytvářené s dětmi


Docela mě zaujal minimalistický betlém v posledním čísle časopisu Kreativ - nastříhat čtvrtku na proužky, přehnout ji na půl (aby udělala stříšku a stálo to) a namalovat jednotlivé postavy. Vybarvování by děti určitě bavilo. Starší děti by zase mohlo bavit najít každý den v kalendáři úkol - zadání, kterou postavu dnes vytvoříme. A postupně vyrábět nebo kreslit a doplňovat si tak společní rodinný betlém, který děti samy vyrobí.

Ať už se rozhodnete pro jakoukoli formu, určitě vás bude sestavování betléma po čas Adventu bavit, dětem zpříjemní čekání a pomůže vám nenásilně vytvářet příležitost připomínat si biblickou zvěst o narození Spasitele.





Žádné komentáře:

Okomentovat