středa 26. února 2020

Co čteme... Čekání na Velikonoce

Dnes je Popeleční středa, začíná postní období. Minulý rok jsem psala sem na blog několik tipů, jak tohle období pojmout s dětmi (najdete je TADY). Letos jsem úplně náhodou narazila v knihovně na knížku Čekání na Velikonoce, která děti provede celým postním a velikonočním obdobím, a moc se mi líbí. A protože dobré nápady a tipy se mají šířit, tady je :-)



Čekání na Velikonoce vychází z katolické tradice, což je logické. V nekatolickém prostředí není na předvelikonoční půst moc velký důraz. Přijde mi to trochu škoda. Myslím, že některé rituály mají svůj smysl a zastavit se, zamyslet se, spočinout... to potřebujeme dnes snad víc než kdy dřív. V tomhle směru má knížka co dát i nám nekatolíkům :-)

Je pojatá jako symbolické putování pouští do Jeruzaléma, kde se staneme svědky pašijových událostí, ukřižování a vzkříšení, setkáme se se vzkříšeným Kristem a celé putování vrcholí jeho nanebevstoupením.

Jednotlivá zastavení na cestě jsou kratičká, čtení nezabere víc než pár minut. Jak je pojmeme, to už je na každém z nás. Naše děti většinu příběhů už znají, takže to bude spíš připomenutí. Budeme moci použít třeba Biblické domalovánky, které s dětmi využívám moc ráda doma i v nedělní besídce.
Nejlíp mi pasuje čtení na naše ranní ztišení u snídaně. Zkusíme začít každý den společným čtením kapitoly, jsme moc zvědavá, jak to bude fungovat.

Knížku bych doporučila pro předškoláky a mladší školáky.























Já sama bych se chtěla letos zapojit do akce 40 dní s Biblí (víc o letošní akci najdete TADY). Letos se bude číst na pokračování Jeremiáš, kterého jsem nečetla už opravdu dlouho :-) A jako každý rok se i letos pokusím trochu víc vědomě soustředit na zklidnění, zpomalení, zastavení, zamyšlení. Minulý rok jsem své myšlenky sepsala TADY a vlastně je pořád všechno aktuální. Zkusím si to pro sebe sepsat detailněji, třeba to poslouží jako inspirace i pro někoho dalšího.

A budu moc ráda, když se v komentářích podělíte o své zkušenosti a tipy, co vám doma funguje. Jak pojímáte postní období ve vašich rodinách?


PS: Veškeré knížky, hračky, hry a pod. jsem si koupila nebo půjčila v knihovně. A doporučuju je čistě proto, že ráda šířím dobré věci dál. Žádný článek tady na blogu není sponzorovaný.

PS2: Pokud chcete, připojte se do facebookové skupiny Křesťanské rodičovství. Najdete ji TADY




Žádné komentáře:

Okomentovat